Litteraturgruppen

Litteraturgruppen er for alle, der er interesserede i at læse gode, spændende bøger.
En gang om måneden mødes gruppen i Hjallerup Kirkehus til en aften med oplæg og debat om den læste bog. Det foregår i Kirkehuset fra kl. 19.00-21.00.

Litteraturgruppen har allerede fastlagt følgende datoer for sæsonen, så sæt kryds i kalenderen allerede nu, så du kan være med:

26. februar

25. marts

29. april

27. maj

24. juni

Hvis du har spørgsmål eller er interesseret i at blive en del af gruppen, kan du kontakte de ansvarlige:
Anna Storgaard (annloustorgaard@gmail.com)
Ella Simonsen (info@nempr.dk)

Bogen der læses i maj:

Bogen "Guds Gidsel" bygger på en sand historie om forfølgelse, fængsling og udholdenhed. Andrew Brunson havde været missionær i Tyrkiet i 23 år, da han uforvarende blev gidsel i et storpolitisk spil mellem Tyrkiet og USA. Uretmæssigt sad han to år i tyrkisk fængsel på grund af falske anklager om blandt andet spionage, terrorisme og våbensmugling, før han endelig blev løsladt i oktober 2018.
Andrew Brunson skriver personligt og medrivende om, hvordan han sad i celle med 20 radikale muslimer samt i isolation. Her gennemgik han en dyb troskrise, hvor han ikke kunne fornemme Guds nærvær, tvivlede og nærmede sig psykisk sygdom. Men gennem det hele begyndte han at se konturerne af Guds plan og se hans indgriben.

Billede af bogen Tavshedens land